onsdag 22 december 2010

Dag 3 -Ryttarna

Ja, först är det ju jag(Mony) då. Jag har ridit sedan jag var fem år, med kanske ett års uppehåll någon gång när jag var mindre på grund av byte av ridskola. Jag började att rida hos min mammas kompis på hennes islandshäst Diza och började sedan på ridskolan i Tämta men eftersom att det var så långt att köra så slutade jag där och började på Tokarp i Gånghester istället. Där var jag i ca 5-6 år(?) och det är en jättefin ridskola där hästarnas hälsa och välmående alltid kommer i första hand. När jag sedan fick Donatello så var jag tvungen att sluta där pga kostnaderna som tillkom vid hästköpet, men jag har tränat en del privat för en dressyrtränare någon kilometer här ifrån. Jag har även gått ett år på ett ridgymnasie vid namn Real(Det är nog seriöst det värsta året i hela mitt liv, har aldrig varit med om något värre! Så jag bytte skola och går numera på Bäckäng och läser linjen estet teater. Även om jag nu får gå fyra år istället för tre, så var detta det bästabeslutet jag någonsin tagit. Så, det var en del av mig, nu vidare till de andra.

Ellen heter min lillasyster och hon har ridit i(ja vad kan det vara?) ca 7 år kanske. Hon har också gått på Tokarp och nu tränar hon dressyr en gång i veckan på Donatello, annars brukar hon rida ut på Sivan(Incisive) som är hennes häst.

Ellen rider en clear round på Donatello i sommras

Ellens kompis(hon och jag finns på bild i förra inlägget) rider på Siva två dagar i veckan och gör även en del av stallsysslorna så som mockning och iordninggörande av foder till Sivan. Vad jag har förstått så har hon inte ridit speciellt mycket innan hon började här så hon har nog lärt sig en hel del. Hon var även med och hoppade en clear round på Sivan vilket gick helt okej med tanke på att det var deras första tävling någonsin (:

Det var nog allt! Nu ska jag sova och imorgon blir det julstädning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar