fredag 19 november 2010

En del av sverige i alla fall

Angående det förra inlägget..
Jag har kollat på lite kartor och på hitta.se(väldigt bra sida där man kan markera en sträcka för att kolla hur många kilometer det är). Jag kom först och främst fram till att jag vill rida till antingen gränna, uddevalla eller längs med kusten vid varberg/göteborg. Uddevalla tror jag att det blir, mest för att det var där jag köpte Donatello och sen kan man ju ta sig längs med kusten också om man rider den vägen som jag kom fram till. Då börjar jag i Dalsjöfors(där jag bor), vidare till Borås, Alingsås, Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Kungälv, Bohus(Förbi Bohus fästning) och närmaste vägen mot Borås, Dalsjöfors. Denna runda skulle ligga på ca 34 mil. Om jag då rider ca 4 mil/dag så tar det ungefär 8.5 dagar. Är det för mycket med 4mil om dagen? 3mil/dag blir ca 11 dagar.. Jag ska fundera på detta, så får jag se senare. Än så länge är det ju ett tag kvar tills det blir varmt nog. Nu håller jag tummarna för att någon vill följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar