söndag 21 november 2010

Uteritt i snökaos


Idag var vi tappra och var ute i kylan i 1½ timma! Det var fint väder i början, sedan blev det värre och värre, snöregn och blåst är sådäär kul.. Men men, Michaela var i alla fall med och lånade Sivan. Efteråt var vi värda varmt te och massa kakor!
Nu har jag ännu mera ont i halsen och jag dricker te i mängder!

(Nu kommer onödig information, mest för att jag ska komma ihåg.. Alltså inget någon annan behöver läsa)
Idag har jag också hunnit med att städa upp ordentligt i stallet. Den senaste veckan har det hänt en hel del där. Vi har bla rensat upp på logen, skruvat upp krokar till hönät och vattenhinkar, jag har flyttat ut allt kraftfoder till "sadelkammaren" och städat upp där, har kommit lite längre i Donatellos inkörning(nu måste jag bara införskaffa en rockard, julklapp kanske?) och så vidare. Det har köpts fyra krokar, två vattenhinkar, ett hönät, en hjälm. Nu behövs det bara en grep till och sen är jag helt nöjd^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar