söndag 25 september 2011

Dressyrtävling på Tokarp


Idag klockan nio åkte vi till Tokarp för att tävla i en lc:2, vi åkte senare hem igen utan att ha påbörjat programmet.. Varför?

För några dagar sedan tog vi av skorna(de trillade bara av ändå pga dåliga hovar efter sommaren). När skorna var av så började han gå lite konstigt, vår dressyrtränare sa att det satt i höger bak men att han inte var direkt halt. Idag var det tävling och vi beslutade oss för att ändå åka dit och testa hur benen var.
Värmde länge i skritt och trav +lite galopp men han kändes lite vinglig och trampade konstigt då och då så när det var vår tur frågade jag om inte dommaren och Lena kunde kolla hur det såg ut innan jag började. Han var inte direkt halt och jag fick bestämma själv om jag skulle rida programmet eller inte, jag valde att inte göra det. Nu de kommande dagarna ska jag ta det lite lungt med honom men han ska få röra poå sig i alla fall. Hoppas att det blir bättre, annars får vi väl ringa hovslagaren så att hon får sko honom igen.

För- och nackdelar med tävlingen och dagen i stort:

+Gick upp tidigt för att rycka klart manen så att jag kunde knoppa, han blev skitsnygg!
+Han gick in i transporten utan några som helst problem, flyttade inte ens mellanväggen!! Han har blivit så himla duktig när det gäller lastning, kan till och med lasta själv nu, för bara några månader sedan kunde jag inte ens drömma om det när vi slet som djur med linor för att få in honom!
+Jag var i tid, vilket underlättar en hel del.
+det fina med Tokarp är att om man behöver hjälp så får man det, tack så mycket!

-Folk som inte kan parkera transporter...
-Personerna som stod och pratade högt om hur onödigt det var att jag ens gick in på banan(för att få hjälp med problemet) när jag "redan visste att han var halt"??? Tröttsamt! Hade detta varit på en stor tävling så hade man kanske inte gjort så, men detta var en mysig liten klubbtävling...
-Att jag valde att inte rida, jag ångrar inte mitt beslut, men det var synd att han inte kändes helt ok, såklart.

Ett + till! Han har nu jättelockig söt man efter flätorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar