torsdag 29 september 2011

Gekås, Ullared nästa vecka!

Om en vecka drar vi till Gekås, och jag sitter här och funderar på en inköpslista dels till hästen/stallet/mig och dels till mig och då inte ridkläder! Än så länge ser det ut såhär:

Till häst/stall/ryttare
-Fleecefodrade ridbyxor i soft shell-material. Hittade dom på den här bloggen:
http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/2011/08/hostnytt-for-hastsport.html och tycker att det låter helt fantastiskt att ha på vintern?!
-En täckväst, helst svart.
-Ett par ridtermobyxor(om jag inte tycker att de fleecefodrade är bra eller om de inte finns)
-Thinsualte insulationhandskar! Mina är, som ni kan se, välanvända och ganska slitna. De funkar bra att rida med i ca -10 grader i ungefär en timma! Dessutom är de smidiga och ganska billiga, ca 70 kronor. Dock är dom i äkta skinn, men det bortser jag ifrån just nu.

-Ev. ett schabrack om det finns några snygga.
-Ev. ett brunt träns om jag hittar något med hyfsad kvalite. Det gjorde jag inte sist.


Till mig/bilen/hemmet
-Blonderingsmedel!
-Skivor
-Rattmuff
-Tärningar att hänga i backspegeln
-Doftgran(ja jag ska göra min bil till en äckelbil)
-kläder(impulsköp)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar