måndag 26 september 2011

Hästböcker från Antikvariatet i Borås!


Sitter och kollar igenom lite hästböcker som jag köpt på Antikvariatet i Borås. Har köpt dem där för 10-50 kronor styck och det är jättekul att de har några år på nacken! Man kan följa stilar påridkläder och utrustning från 70-talet fram till nu.


I HÄSTkalenderna från 1970 får man i september läsa om "Hem efter betesgång"


I Richters stora ridbok från 1992. Tycker att jackorna är fantastiska!


Samma bok, rubriken för sidan lyder "Vi rider i ponnygruppen"


Ha roligt med din häst, 1978. Det handlar om långritt med en fantastiskt pannlampa!


I boken finns också massa roliga lekar och tävlingar. Vet dock inte om det där med att smälla ballonger är det roligaste.. Hade kanske funkat med Donatello, men Sivan hade väl trillat ihop av rädsla eller liknande!


Detta är från boken Stallmästarens bästa tips, knep och gamla hurkurer. Man kunde köpa den från Polux Hästbokklubb och den är skriven 1993. Man får ta den med 3en nypa salt, tror inte att alla tipsen här i är speciellt bra...


En sista bild från den sista boken som är Ridhandboken, vet inte när den skrevs men den kostade i alla fall 7kr som ny! Jag tror att jag gav 10 för den. Jag har inte hunnit läsa igenom den än, men det lilla jag har sett verkar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar