måndag 13 maj 2013

Besök hos hästtandläkaren

Det var minsann tur att han var drogad, han reagerade ändå lite på ljud och rörelser.

Detta var precis efteråt, jag använder all min kraft för att lyfta upp hans supertunga huvud! 

Fortfarande helt dåsig och höll huvudet så lågt så att underläppen vilade mot asfalten om man inte höll upp det. 

Allting gick jättebra hos veterinären, han skötte sig verkligen super! Vi var hos distriktsveterinärerna i Svenljunga då vi fått höra att Ionel Barbos skulle vara riktigt bra på tänder. Och eftersom att jag har misstänkt att tänderna inte riktigt är helt ok så valde vi att åka dit istället för att låta vår "vanliga" veterinär fixa det.

Det var som jag misstänkte, hans tänder längst bak i munnen var ganska vassa, så de raspades till. Extra kul var att jag fick se hur det såg ut både före och efter raspningen. Jag har nog aldrig(vad jag kan minnas) tittat in i en hästs mun när den har varit öppnad(så som på första bilden) på riktigt. Bilder har man ju sett och så, men det är inte riktigt samma sak.

Sen var det ett stort plus att veterinären hade så himla bra hand med Donatello! Donatello brukar i vanliga fall inte respektera helt nya människor utan buffar gärna på dem eller torkar av dregel över dem. Han kan putta till ganska hårt med sitt huvud om man inte är beredd, men när han träffade Ionel så var han snäll som en lammunge. Fantastisk människa som verkligen vet vad han håller på med! Kan verkligen rekommendera er att åka dit med era hästar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar