måndag 20 maj 2013

Vad händer nu?

Jag letar efter en häst som vill flytta in i den tomma boxen, jag klarar inte av att det inte längre står någon häst där inne, eller att Sivan står själv nere i skogshagen.. När man går ner till henne i hagen så gnäggar hon, när hon står i stallet och man öppnar dörren så gnäggar hon. Hon känner sig nog minst lika ensam som jag gör. Men snart ska hon få en kompis, sällskapet bör komma i slutet av veckan!

Så länge försöker jag att göra rent i boxen, rengöra alla borstar och fixa till all utrustning.. Igår fick jag följa med Nizze och rida på hennes medryttarhästs hagkompis. Det var en pigg och glad nordsvensk med bra framåtbjudning. Vi var ute på vägarna i kanske en timma och det var superhärligt att får rida igen! Även om det kändes lite konstigt efter allt som hänt så var det ändå skönt att få komma upp på hästryggen. Efter det åkte jag upp till Tokarp och kollade lite på hopptävlingen och sen drog jag vidare för att träffa en annan häst. Mer om det senare, nu ska jag ut och rengöra Sivans sår som hon har fått på benet och sen får vi se vad dagen har att bjuda på.

Nizze med sin islandshäst(som förövrigt inte är riktigt så liten som hon ser ut på bilden! Men eftersom att jag fotade uppifrån så ser det mer ut som en shetlandsponny ;)

Fru nordsvensk, jag och westernsadeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar