torsdag 16 maj 2013

Naket med American Apparel

Den här diskussionen som pågår just nu, om hur kvinnor blir objektifierade och män inte blir det. Hur kommer det sig att detta ämne inte har kommit upp tidigare? Så länge jag kan minnas så har det varit ganska naket på deras bilder, både på män och kvinnor. Det roligaste är att alla hipsters som förut älskat allt vad den affären sålde nu har ändrat sig helt och gör uppror mot den?! 

Jag tycker att affären är fantastisk! Och jag tycker faktiskt inte att bilderna anspelar så himla mycket på sex även om det är mycket bara bröst, killar med stånd, tjejer iklädda endast en skjorta och så vidare. Det bästa med deras bilder skulle jag vilja säga är att modellerna inte alltid är till 100% perfekta. Eller rättare sagt till 100% perfekta enligt massmedier och idealen som härjar just nu. Det riktiga problem i den här världen och jag anser att detta inte är ett av dem. Eller möjligen mer naket hos de manliga modellerna ;)

(Vill så gärna ha den skjortan!)






1 kommentar:

  1. det handlar inte om huruvida det anspelar på sex eller inte, det handlar om att kvinnor objektifieras (som alltid), du tycker alltså inte att det är sexistiskt att hen ska behöva visa brösten och sitta i någon konstig ställning på en häst? tror du att en manlig modell hade blivit ombedd att göra samma sak?

    http://enblommigtekopp.blogg.se/2013/may/de-ar-bra-pa-det-dar-med-unisex-de-dar-american-apparel-2.html#comment

    SvaraRadera