lördag 4 maj 2013

Dressyrtävling imorgon

Helt jättelurvig! Tror att detta var en LD:3 precis efter att han blivit igångsatt efter sträckningen. 

Otroligt opepp på dressyrtävling måste jag säga.. Även om det gick ganska bra idag när jag red igenom programmet med hängande gramantygel så vet jag att så fort jag tar av den så går det sämre. Det sitter mentalt hos både mig och honom..Har han väl känt att den är där så går han super, men så fort han märker att den inte är där så går det oftast inte riktigt lika bra.

Sen har hoppningen blivit så himla mycket roligare nu det senaste och det gör väl sitt till att dressyren inte är lika rolig längre(syftar då på tävlingarna, dressyrträningarna är fortfarande jättekul!). Nu vet jag inte hur länge Donatello kommer att bo kvar här då han ligger ute på annons, men jag har i alla fall satt som mål att försöka hoppa en LD med honom i höst. Vi har varit med på två CR, 80 cm, än så länge och har fått 4 respektive 8 fel. När vi kommit runt felfritt några gånger så går vi upp till 90 cm. Det hoppar vi på träningar så höjden är inga problem. Vi måste bara lära oss att hoppa av på rätt ställe Eller rättare sagt, jag måste kunna korta eller länga galoppsprången innan hindret utan att han blir störd av det och river på grund av det.

Nu blir det sängen, måste ju hinna sova några timmar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar