onsdag 15 maj 2013

Hur svårt kan det vara?

Donatello ligger fortfarande ute på annons, det är inte lätt att sälja hästar nu för tiden.. Det jag irriterar mig mest på är de som ringer och verkar superintresserade och sedan helt plötsligt slutar att höra av sig. Är inte det en självklarhet att säga "Nej tack, jag är inte intresserad"? om man nu inte vill köpa hästen?

Jag hade önskat att han kom till en vuxen ryttare som är duktig på dressyr och gillar att pröva på lite av varje. Jag vill att han ska få träna både hoppning och dressyr, vara på långa uteritter, kanske bli körd någon gång om intresse finns, gå i en bra hage större delen av dygnet, ha (minst en) bra hagkompis och så vidare. Hade det inte varit enklare att få välja köpare till sin häst istället för att köparen ska välja vilken häst den vill ha?

Han är fantastisk, så jag har inte superbråttom med att sälja, men jag vill gå vidare i ridningen men jag vill samtidigt inte pressa honom att prestera så mycket högre. Han ligger bra på den nivån han är nu, med tanke på ålder och kroppsbyggnad. Vi kanske skulle klara att hoppa runt en LD-bana, men jag vet som sagt inte om jag ska pressa honom till det. Han har gjort så himla mycket fint för mig och jag skulle egentligen bara vilja att han fick göra vad han vill, utan press. Fina fina häst! Jag ska hitta ett toppenhem till dig! Det lovar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar