söndag 26 maj 2013

Nyanländ

Synd bara att kamerabatteriet precis tog slut, det blir en mobilbild så länge!

Idag fick Sivan en kompis, ett sto på fyra år som jag lånar på prov just nu för ett eventuellt senare köp. Hon kom på eftermiddagen och jag har sedan dess låtit henne gå i hagen och bekanta sig med den nya miljön och med Sivan. Än så länge får de går i separata hagar, skogshagen är så ojämn i underlaget och jag vill inte att de ska "göra upp" där. Istället släpper vi ihop dem när hösilaget är slut och vi släpper dem i beteshagen istället. Det borde bli om kanske en vecka.

I vilket fall så har allt gått bra och hon är jättegullig! Jag stod ett bra tag och myste med henne men fick sedan slita mig där ifrån och lämna dem ifred. Hon måste ju få landa lite. Ska i vilket fall bli jättekul att ha henne här!

2 kommentarer: