onsdag 1 maj 2013

Tävling på LÄRK

Tack Nizze för att du fotade och framförallt för att du följde med!

Vi åkte ju som sagt iväg på en liten klubbtävling idag och hoppade clear round-klasser. En på 70 cm och en på 80 cm. Donatello var ganska spänd första rundan och hade fullt upp med att kolla sig omkring, detta var ju trots allt ett helt nytt ställe där varken jag eller han har varit förut. Men när vi väl kommit över första hindret så gick det bra(om än lite snabbt) och vi kom runt felfritt! När vi sedan hoppade 80 cm så var han inte riktigt så tittig och vi kom runt med två ner, så 8 fel. Jag är supernöjd! 

Plus och minus med dagen på Länghem ridklubb
+ Bra parkering! Det var superenkelt att parkera(på en stor åker) och man behövde inte backa och krångla någonting.
+ Litet och mysigt ställe! Bra tävlingar för "nybörjare" som inte varit ute på så många ställen och tävlat.
+ Inte allt för svår bana som var rolig att hoppa.
+Enkelt med allt det praktiska, så som att hitta dit, betala startavgift, bra banpersonal som höll ordning på vems tur det var och så vidare.

-Startlistan gick inte att få tag på innan man väl kom dit.
-Innan jag hade börjat hoppa fram på 80 cm så var hindren på framhoppningen höjda till 90 cm och en meter. Inte klubbens fel dock. Hon som ville hoppa fram på 90/100 visste nog inte att jag skulle hoppa först på 80. Men de sänkte när jag frågade, så det gick bra, även om det blev lite tight om tid då det var min start precis när hindret var sänkt.

Så i det stora hela var det en positiv upplevelse och jag åker gärna dit igen och hoppar! Lite långt bort kanske, men det var inga småvägar dit, så det gick fort att köra ändå. Jag har även kommit fram till att hoppningen är så mycket roligare än dressyren det är lite mer fart och spänning i det hela. Men bara för det så kommer jag inte sluta med dressyren, absolut inte. Har till och med en dressyrtävling inplanerad på söndag. Kom också fram till att jag hoppar hellre över en oxer än ett rättuppstående. Oxrar ser mycket mer inbjudande ut och är sådär lite mysiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar