måndag 23 januari 2012

Discogrimman!


Nya discogrimman(dock dålig mobilbild) som jag köpte för knappt 30 kronor på Hööks

Idag började jag skolan 13.00 så jag hann med att rida i morses. Det blev en runda på kanske 40 minuter med lite skänkelvikningar och två galopper. Sen arbetade jag efter utbildningsskalan Takt - Stöd - Lösgjordhet - Rakriktning - Schvung - Samling. Jag hade nästan glömt bort den, jag jobbar väl efter den någorlunda omedvetet, men idag så tänkte jag igenom den under ridpasset. Det blev bra tillslut, efter 40 minuter uteritt så jobbade jag 10 minuter i hagen på stora volter och det fungerade någorlunda, han var något stelare i högersidan.

Imorgon tänkte jag longera honom, jag är sjuk så jag vill inte anstränga mig för mycket, men det behöver ju inte betyda att han inte ska få lite motion. Det blir nog kul, han brukar vara pigg och hoppig vid longering i kallt väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar