onsdag 25 januari 2012

Rockarden!

Idag har jag inte ridit, han har tränats ganska mycket nu det senaste så lite vila var han värd! Dock fick han anstränga sig lite psykiskt, jag tog nämligen fram vagnen!

Hans första reaktion när han såg den från hagen var "Oj! Något nytt! Sivan har du sett?!"
När jag ledde fram honom till vagnen var reaktionen "Hmm... Luktar den konstigt? Näe... Vad kan det vara?"
Tredje reaktionen var "Tänk om det finns MAT i den?!!!!!"

 Sen dök han ner med huvudet i vagnen och började leta runt långt och mycket. Det kan ju tilläggas att detta var precis före(eller ja, 20 minuter före) de skulle få sin lunch, så han var väl kanske lite för hungrig för att ha tid med vagnen. Men men, innan jag släppte tillbaka honom i hagen igen så gick jag med honom över skaklarna några gånger. De tre första gångerna så blev han lite förvånad när han slog i hovarna i dem men sen gick det bara bra!
      Imorgon ska han få gå över några gånger igen och sen ska vi ut på en lite längre ridtur, eventuellt barbacka. Nu ska jag iväg och köpa kraft, den tar snart slut!(och då skulle Donatello hata mig för all framtid)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar