lördag 21 januari 2012

Nya tränset!

Fick hem det efterlängtade tränset för någon vecka sedan(beställde det i november och skulle få det samma månad) och här är några bilder på det. Syns det någorlunda? Jag tyckte mest att hans päls täckte över allt, haha!

Det började att snöa någon gång runt elva och marken täcktes snabbt! Jag började att göra i ordning honom och det tog nästan en timma på grund av tränsinpassning, broddning, borstning och den lilla inbakade flätan i luggen. Trots allt detta så stod han förvånansvärt stilla under hela tiden. Funderar dock på om jag satt nosgrimman lite för högt?

Uteritten gick bra, lite stelt i början men efter några skänkelvikningar i skritt så blev det bättre. Efter en hel del skritt och trav så testade jag en högergalopp vilket gick helt okej med tanke på att jag endast galopperat max fyra korta gånger nu under igångsättningen. Vänster gick inte riktigt lika bra då jag tappade lite av den ena tygeln när han "kastade sig" fram för att få lite fart in i galoppen. Då bröt jag av och gjorde ett nytt försök men då hade han tappat koncentrationen en aning. Det tog sedan ett tag för att få honom att lugna ner sig igen! Sista travsträckan gjorde han i någorlunda eftergift och i ett bra tempo! Är riktigt nöjd över honom idag!

(måste lära mig att sammanfatta mig bättre, det blir så himla långa inlägg nu...)




Ps. Imorgon(om snön ligger kvar) så ska vi ut och tolka efter honom! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar