lördag 28 januari 2012

Göteborg

Idag följde jag med mamma och pappa till Göteborg, pappa skulle på mc-mässan så jag och mamma passade på att följa med för att shoppa lite. Vi kom dit en timma innan affärerna öppnade, så vi passade på att ta en kaffe och kanelbulle på mc donalds, när vi skulle betala så fungerade inte kortmaskinerna så vi fick det gratis! Sen gjorde vi lite fynd på Indiska, jag köpte ett par vantar för 30 kr, ett linne/en blus för 25 kr, örhängen i form av renar/hjortar för 20 kronor och ett par spetsstrumpor för 12,50 kr. Sen köpte jag även en vinterjacka på Monki för 100 kronor! Den var sänkt med 600 kronor, så jag gjorde ett riktigt bra köp. Sen skulle vi till Xplosion för att köpa mina "balskor", men det var stängt... Efter det mötte vi upp pappa och åkte till Haga, världens mysigaste stadsdel?! Där fikade vi och sen åkte vi hem till Borås och köpte lunch, det blev sushi och oj vad jag älskar sushi<3 När vi hade ätit klart så var det nästan mörkt, så jag fick skynda mig ut och rida, det blev en barbacka tur med hackamoret istället för bett, snabbt och lätt att få på. Efter ca 15 minuter tänkte jag att jag skulle trava en liiten bit, den biten blev ca en kilometer. Jag lyckades ändå hitta rytmen och sitta ner ordentligt hela traven, dock travade vi långsamt, min balans för att sitta ner i snabbare trav är lika med noll! Imorgon blir det nog lite dressyr skulle jag tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar