torsdag 28 februari 2013

Fantastiska häst!

Vad jag är glad att jag har den här hästen! Ibland längtar jag väl efter en smäcker springare som hoppar höghus och dansar fram på dressyrbanorna, men jag skulle inte byta ut Donatello hur som helst. Igår skrittade jag fram honom åt Ellen, jag tar det lite lugnt nu i början men borde snart kunna ta över ridningen mer och mer. Jag samlade ihop honom lite i slutet av uppvärmningen och gjorde jättefina skänkelvikningar och fantastiska förvända slutor! Bara några steg åt gången, men de satt å andra sidan jättebra.

Mellan 18.00 och 20.00 igår befann jag mig i manegen och hjälpte till på hoppträningarna, vilket uppskattades. Det var en sjukt cool häst med som jag aldrig sett förut, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den men den var väldigt mycket! Flashig kanske är ett bra ord.. Mycket explosivitet och snygg att titta på. Ryttaren hade lite problem med att den bytte galopp bak och var irriterad på sig själv för att hon inte visste hur den fungerade. Det visade sig att hon bara haft hästen i tre månader. Jag kommer ihåg att jag hade stora problem med Donatello i början och det tog nog ett år innan jag visste hur han fungerade. Men fortfarande nu förvånar han mig ibland, det är svårt att lära känna en häst ordentligt. Men jag tror verkligen att den här ryttaren och hästen kommer att fungera superbra ihop efter att ha lärt känna varandra lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar