fredag 22 februari 2013

Snart så..

Igår följde jag med Ellen och Donatello på deras dressyrlektion och det såg riktigt bra ut! Mycket bättre än för bara några månader sedan! Jag blev jättesugen på att börja rida igen så jag bestämde mig där och då att nästa lektionstillfälle(om två veckor) så kör vi! Då ska jag äntligen börja träna igen!

Jag har märkt och hört från andra att läkare inte är så speciellt förtjusta i ridning. Min tandläkare sa att jag inte fick rida på fyra, helst sex, veckor efter operationen för att jag kunde bli sparkad eller trilla av. Hon har väl delvis rätt, fast det är väl inte så troligt att jag blir sparkad på käken av Donatello? Når han så högt så blir jag imponerad! Och att trilla av är väl inte inte heller så troligt.. Om jag inte nu inte utmanar ödet. Men jag behöver ju faktiskt inte galoppera så fort jag kan på uteritterna och jag behöver väl(tyvärr) inte börja ta hopplektioner riktigt än heller. Men ett och annat dressyrpass kan väl inte skada?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar