tisdag 30 april 2013

Kvällsspontanitet när den är som bäst!

Träning i vintras för Hasse

Imorgon är det första maj. Hurra. Och jag anmälde mig precis till en pay n' jump i Länghem imorgon! Ska hoppa 70 cm och 80 cm hade jag tänkt. Nu till det jobbiga, jag kommer att få åka dit helt själv. Ellen har jag inte lyckats att tvinga med mig och mamma jobbar, pappa har jag inte ens frågat. Tråkigt att inte ha en hästintresserad familj ibland alltså! Men ibland förvånar de mig, som till exempel när pappa hjälpte mig att köra in Donatello! Och bara det faktum att de faktiskt gick med på att skaffa hästar. Det är det bästa som har hänt mig.

Men jag klarar väl mig! Det svåra är väl egentligen bara att hitta dit och sedan parkera, annars klarar jag mig ganska bra själv. Men jag frågade hon som tog emot anmälningen och hon sa att det inte var så svårparkerat och att jag kunde få hjälp av någon där i värsta fall. Spännande i alla fall att äntligen komma ut till någon annan klubb än den vi brukar tävla på och kul att ha anmält sig till ännu en runda på 80 cm! Jag trodde aldrig att det skulle gå så mycket framåt i hoppningen som det har gjort. Jag trodde bara för ett tag sedan att vi alltid skulle vara kvar på 70 cm och att han inte klarade av att hoppa speciellt mycket högre. Men oj vad fel jag hade! På förra hoppträningen hoppade vi nämligen 110 cm upprepade gånger!! Helt galet! Det har jag till och med glömt att skriva om här. Så nu vet jag i alla fall vad han klarar, det är alltså nästan helt upp till mig nu. Jag måste lära mig att lägga honom rätt inför hindret så att han hoppar av på rätt ställe. Höjden klarar han och det är skönt att veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar