torsdag 8 december 2011

60 minuter skritt

Var hemma tidigt från skolan idag, slutar vid elva på torsdagar så var hemma vid tolv cirka. Donatello stod vid grinden och väntade på mig när jag kom ut, det är verkligen inte ofta han gör det.. Han brukar stå längst bort i hagen tillsammans med Sivan och kolla på grannens hästar. Han hade rullat sig och eftersom att det inte var fruset i hagen så var han jätteblöt ch lerig på hela vänster bakben, på rumpan och lite på magen. Det tog tid att borsta och ändå fick jag inte bort det helt. Sen var vi ute i 60 minuter och skrittade nästan hela vägen till Gånghester.

Nu har vi skrittat i två veckor och till helgen ska jag longera för att kolla så att han går rent, sen blir det troligen små inslag av trav! Idag var han piggast i världen så det ska bli skönt att få börja trava snart.

Nu ska jag iväg på teater, jag och Anna ska se Ett drömspel, jag hoppas verkligen att den är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar