lördag 24 december 2011

De "nya" reglerna

Läs Ridsports artikel om ni vill för lite mer information.

"2. Identifiering av ickesponsortillverkare
På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar
tillverkaren av icke-sponsrade kläder, utrustning och/eller fordon endast förekomma
en gång per klädesplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area
som inte överstiger:
2.1 Kläder och utrustning
3 cm² (1 cm hög och 3 cm bred) för kläder och utrustning med undantag för selar
under körning." TR 1 Mom 151, 2

Alltså, detta är väl inget nytt eller? Det har väl bara inte varit så uppmärksammat innan? Eller så är det bara jag som inte läst TR ordentligt... Jag förstår hur de tänker angående reklam och sådant, att ha en logga som syns är ju sammma sak som att sprida gratisreklam för ett företag och det är ju dumt. Fast å andra sidan så finns loggorna överallt och det är ju inte så himla kul att inte kunna använda sina saker. Jag tänker på de som har en typ fem tusen kronor dyr kavaj och som nu då inte får använda den.. Jag sitter ganska säkert, har aldrig direkt köpt saker med en massa loggor på och min kavaj är skräddarsydd. Den har inte ett märke på sig, vilket jag gillar!

Dock tycker jag att det är konstigt att selar får ha märken på sig men inte sadlar och träns?

Jag tycker att det är löjligt!

God Jul!

1 kommentar:

  1. Om ryttarna bär gratisreklam är risken stor att vi förlorar våra sponsorer. utan sponsorer blir det ingen tävling alls då det är dom som står för dom största kostnaderna. Selar gör ingen större reklam och bärs väl sällan inne på tävlingsområdet iaf. Tror det är så dom tänker. Täcken får ju ha logga på sig om det bärs i vila utanför tävlingsområdet kom vi väl fram till. Dessvärre finns det ju tävlande son även sin blir sponsrade som förlorar på detta.

    SvaraRadera