onsdag 21 december 2011

Trav! och elaka träd...

Red ut barbacka idag i mörkret och värmde först upp i ca 20 minuter innan jag testade att trava lite. Det gick förvånansvärt bra faktiskt, han var endast lite stel i munnen och tog tag i bettet när jag kortade in tyglarna. Fast å andra sidan så har jag ridit med hackamoret under de tre skrittveckorna så det är väl troligen därför, det fungerade i alla fall bättre emot slutet! Jag travade nog totalt inte mer än 100 meter, men jag är nöjd!


Sen lärde jag mig en viktig sak i mörkret! Jag lärde mig den viktigaste anledningen till att inte sitta och smsa på hästryggen...

1. Du kollar ner i en lysande mobil.
2. Alltså så fokuserar inte dina ögon på det runt om(eftersom att det blir kolsvart)
3. Du inser inte att det är ett träd som hänger över vägen.
4. Du inser heller inte att hästen inte inser att det bara är denne som kommer under, ryttaren på hästen kommer INTE under.
5. Du lär få panik och försöker stanna så fort som möjligt.
6. Du hinner stanna innan du prejas ner från hästens rygg av trädet.
7. Du blir snöig på grund av att du inte riktigt han att stanna i tid, de snöiga utspretande grenarna tappar sin snö rakt i ditt knä.
8. Det blir kallt...
9. Du drar en lärdom av detta.
10. SMSa INTE när du rider i mörker(och kanske inte annars när du rider heller för den delen.. Dålig ovana!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar