torsdag 1 december 2011

Framdelsvändningar

Dressyrträningen på Tokarp var inte så läskig som jag hade trott! Jag var jättenervös när jag åkte det, varför? För att jag har inte ridit någon annan häst än Donatello och Sivan på minst ett år! Jag kan inte komma ihåg vilken annan häst jag red sist förutom de två..

Jag fick Mille, en nordsvensk som jag aldrig ridit förut. Vi fick värma upp ganska fritt och det mesta funkade bra, det var vänster galopp som var lite svår. Den hade fungerat bättre om jag hade drivit ihop honom mer och suttit bättre, det var lite skillnad på traven mot vad jag är van vid, haha! Sen övade vi på framdelsvändningar och det funkade i det stora hela ganska bra. Mycket trevlig häst att rida i alla fall! Jag är nöjd!

2 kommentarer:

  1. Det ska du vara =) Det såg väldigt trevligt ut nästan hela tiden! =)

    SvaraRadera