tisdag 20 december 2011

Glaaaaad!!

Är nu inkommen från stallet och är gladast i världen! Jag longerade Donatello och fick hjälp med att kolla om han fortfarande gick rent nu efter drygt tre veckors skritt. Jag började att longera i vänster varv, det blev skritt, trav och några galoppsprång av misstag. I högervarvethan jag inte mer än att få ut honom på spåret innan han drog iväg och gjorde en rad med bocksprång! Aldrig sett honom göra något liknande! Sen travade han fint och vi konstaterade att det såg bra ut! Så nu kan jag börja med att lägga in lite trav i ridturerna(om jag vågar, haha). Ska rida barbacka ungefär varannan gång, så nu får jag tillfälle att träna mycket balans om han ska hålla på så på uteritterna också!

Ps.Vi vill ha sommar!Ds.


Ps2. Alternativt ännu mera snö och lite kallare så att vi kan tolka! Ds2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar