söndag 8 juli 2012

Badat!

Till att börja med så vill jag berätta om ridturen vi tog idag, vi satsade på att få hästarna och oss själva så varma, svettiga och flåsiga som möjligt för att sedan kunna njuta av att bada i den kalla sjön. Vi lyckades!

Vi tog en del galopper och jag måste verkligen säga att jag blev förvånad... Jag kunde, på rak och plan skogsväg, hålla in honom trots att Sivan sprang framför i ett ganska snabbt tempo. Jag kan inte påstå att han gick i en perfekt form, men han drog i alla fall inte upp huvudet nämnvärt. Jag har nog aldrig varit med om att han galopperat så bra på en uteritt någonsin. Jag hade inte gramanen men där emot ett pessoabett med tyglarna i mittenringen. Jag kan ju tilläga att jag strävar efter att kunna rida honom utan graman och på ett vanligt tränsbett. Jag brukar i vanliga fall rida på ett tredelat eggbett med graman(som oftast hänger löst), men eftersom att jag inte ville ha gramanen idag så tog jag ett något starkare bett och det fungerade super. Han verkade nöjd och jag kunde rida med en mycket mjukare hand. Det går framåt i alla fall, det var nog det jag ville komma fram till!

Efter ridturen så sadlade vi av och bytte om till badkläder och red sedan ner till sjön som ligger ett stenkast ifrån hagen, det var inte så farligt kallt i vattnet som jag hade trott!

Han var inte lika tveksam till att gå i som igår och när vi kom ut så långt som på bilden så började han skvätta en himla massa vatten. Han drog mulen fram och tillbaka i vattnet och frustade och hade sig, det såg väldigt kul ut! Sen började han plaska hej vilt med frambenet, jag funderar på om han är något slags vattendjur som hamnat i fel kropp! Efter ett tag kom vi så långt ut så att jag kunde glida av honom och simma lite jämte, det var fantastiskt kul! Har aldrig badat med en häst förut, så det var väl minst sagt en upplevelse! Måste dock säga att det var tur att jag valde att ha hjälmen på mig, men mer om det imorgon! När jag kommer hem från jobbet så blir det också fler bilder!

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar