söndag 22 juli 2012

Nersparkad

Igår löshoppade jag Donatello, hade dock lite bråttom så det blev inte mer än kanske sex eller sju språng. Ha hoppade 85 cm innan vi slutade, jag har löshoppat honom till 1.10 förut men nu hade vi som sagt inte tid att höja mer. Det gick i alla fall bra, han var supertaggad! Kanske lite för taggad?

Första gången jag släppte honom så sprang han på som fan rent ut sagt, öronen spetsade och sen när jag skulle leda tillbaka honom så taktade han på stället typ. Halvvägs tillbaka så var jag så dum så att jag smackade till en gång så att han skulle gå framåt istället för på stället. Jodå, han tog smackningen och gick mer framåt, lite för mycket.. Han ryckte grimskaftet hur händerna på mig och sen, utan att fatta vad som hände, så hittade jag mig liggandes på mage och när jag tittar upp så ser jag honom göra en rad med glädjesprång! Då har han alltså lyckats med att sparka omkull mig! Och hur jag kan vara säker på det? De två stora blåmärkena jag har på benen tyder på att han träffade båda mina ben samtidigt och de vek sig under mig. Det ena blåmärket är ca 10 cm i diameter! Jävla häst! Men jag älskar honom ändå! Det är tur att han inte är speciellt vig, för jag hade inte velat ha de smällarna i typ magen, ryggen eller i ansiktet!

Resten av hoppningen gick bra och även ledningen fram och tillbaka! Inga fler busigheter även om han väldigt gärna hade velat det! Jag gillar att han tänder till så och verkligen tycker att det är roligt med hoppning, synd bara att han blir så himla stark och på. I höst vill jag börja hoppträna med honom, men har inte riktigt råd som det ser ut nu. Jag hoppas på att det ska kunna lösa sig på något sätt, men vi får se!

2 kommentarer:

  1. HEJ! Vem ska du hoppträna för? Tror att det kan finnas platser i våran hoppspecial på fredagar för Myran...Det är i allafall en som ska sluta i våran grupp. Vi kanske inte är så duktiga, förutom Frida som hoppas med Madde och dom.... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte det än, vet inte ens om jag har råd. Så det blir en senare fråga (:

      Radera