måndag 9 juli 2012

Skrapsår

Just det ja! Glömde ju berätta varför det var så bra att jag hade hjälm på mig igår när vi badade med hästarna. Det var inte för att jag slog i huvudet, men det var nära! Vid badplatsen vi var på finns en brygga som inte ligger ute i vattnet just nu, men när den väl är i vattnet så flyter den inte helt av sig självt utan vilar på en stenbrygga. Stenbryggan består av massor av medelstora stenar som ligger under vattenytan. När jag och Donatello hade simmat lite så tog vi oss inåt land och när han började få fäste så hoppade jag upp på hans rygg för att kunna rida in till land. Bra idé förutom att jag tog lite för mycket fart och han var hal som en ål! Jag gled över ryggen och vid det tillfället så var han halvägs upp ur vattnet och jag glider över på andra sidan och trillar av. Det hade inte vart så farligt om det inte var så att stenbryggan var där ungefär 30 centimeter under vattenytan! Nu går jag med ett uppskrapat knä, sår på foten/stortån och ytliga skrapsår på armbågen och det gör svinont!

Jag hade lika gärna kunnat slå i huvudet i stenarna och från början hade jag inte tänkt att ta hjälmen, jag menar, jag skulle ju "bara" bada. Aja, hjälm är bra, punkt slut. Det roligaste med detta var att Ellen filmade allt ihop! Jag kanske kan lägga upp den här senare, om jag vågar... Det värsta med allt ihop var att det svider något så fruktansvärt på mitt knä, jag kan knappt gå i trappor och kunde bara skritta när jag var ute hos hästarna idag. Hoppas att det går över snarast så att vi kan bada igen haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar