söndag 15 juli 2012

Solig regndag

Vi lutar oss framåt, tjohoo! Idag var jag uppe tidigt som attan för att jobba, kom hem igen vid tolvtiden och då hade resterande del av familjen börjat att fixa massor i stallet. Det blir snyggare och snyggare, visar en annan dag!

Tog mina nya ridbyxor idag, gillade dem inte riktigt då de inte satt jättebra på mig, men de är ju snygga så jag vet inte om jag ska behålla eller sälja dem.. Ridningen gick till en början inte alls så bra, lite bråk fram och tillbaka. För att släppa negativiteterna så släppte jag allt, i den meningen att jag sket fullständigt i om han gick i form eller inte och sen tog vi en lång och snabb galopp. Frigörande för oss båda för sen gick det bättre, vi tog det lugnare och tränade lite sidvärtsrörelser. I slutet joggade vi nog av i 1,5 kilometer för att sedan skritta i tio minuter hem nöjda och glada.

Nu har förresten Ellen och Donatello åkt till praktiken i Gällstad på Berga Gård så i veckan som kommer blir det jag och Sivan som får ta hand om varandra. Det blir nog mest uteritter men kanske något försök till löshoppning om vi har någon stans att vara. Sen kanske även longering, lättare dressyr i paddocken och lite cavaletti. Vi får se vad vi hinner med tills på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar