söndag 29 juli 2012

Svackor

Jag tänker inte skriva mer så mycket mer idag än att det gick allt annat än bra, han var "nervös", hoppig, stel som fan och lyssnade inte. Det slutade med att jag gav upp, tog närmaste grusväg och galopperade tills den tog slut. Vi sket i allt som hade med form och korrekthet att göra och det var skönt. Skönt att bara släppa och susa fram längs med den skogskantade vägen. Donatello tog i allt vad han kunde och lite till, galoppera fort är något som han gillar. Sen skrittade vi tillbaka hela vägen tillbaka på drygt 3 km, några gånger försökte jag lägga lite volter när vägen blev tillräckligt bred. Det för att få igenom honom lite bättre, men det sket sig också.

Imorgon blir det troligen paddocken med mycket lösgörande arbete och massor av volter. Kanske även en liten uteritt med Sivan och hennes skötare. Någon dag framöver så kanske jag ställer upp några hinder i hagen också, jag får se vad det blir av det. Vad jag egentligen skulle behöva är en riktig dressyrlektion för en tränare. Har inte fått någon hjälp på hela sommaren, så det känns som det går utför. Hade hoppats på en lektion på fredag nästnästa vecka, men då ska vi ha planering inför hösten istället så jag kommer inte att få träna på typ fyra veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar