fredag 4 november 2011

30 dagar

15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Det finns många olika anledningar men de främsta är väl att det är roligt och att man alltid har någonting att göra, sen lär man sig så himla mycket hela tiden!

Idag har vi longerat Sivan och kom fram till att det nog var nyttigt för henne, vi har bara gjort det en gång innan för något/några år sedan. Nu när vi har en paddock så kan vi göra det oftare. Det konstiga var att hon alltid brukar reagera på framåtdrivande ljud så som smackningar och spöljud men idag brydde hon sig inte alls! Det spelade ingen roll hur mycker jag snärtade med spöt i luften, hon travade knappt ändå. Hon var väl ovan antar jag, ska nog börja longera henne oftare, jag tror att hon tyckte att det var ganska kul med lite omväxling från ridningen.

Sen fick Linnea öva lite sitsträning också! Då gick det bättre med longeringen när hon visade Sivan hur hon skulle gå osv. Nu ska jag hitta på något att fördriva tiden med, ha det fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar