onsdag 16 november 2011

Nya skor!


Förra vintern!

Igår kom jag på att jag inte alls längtar efter vintern som jag trodde för någon vecka sedan.. Jag visste att jag skulle komma fram till detta men igår hade jag två rikigt bra anledningar! Det började med att jag skulle fylla på vatten i hinkarna i stallet. Vi har inget vatten indraget i stallet men en vattenslang vid huset med automatisk inrullning som jag brukar dra ner för att fylla på vatten med. Igår insåg jag att vattnet i slangen hade fryst... Det är första anledningen till att jag inte gillar vinter, det blir så tungt att bära vatten ner till stallet och hagen. Och inte nog med att det var fryst i slangen, när jag tar av slangen och börjar fylla på i vattenkannan så råkar jag tappa ner "nyckeln" till kranen i vattenkannan med iskallt vatten i och måste alltså sticka ner hela handen och armen i vattnet för att få upp den igen. När jag gjort det så tappar jag kannan och blir genomblöt om fötterna, det var inte min kväll igår.

andra anledningen var att jag kom på att jag glömt meddela hovslagaren att jag ville ha snösulor nu när hon skulle sko idag, styltor är det andra jag ogillar med vintern, fruktansvärt jobbigt för både hästarna och mig. Jag lämnade en lapp i stallet i morses och frågade om hon kunde sätta på snösulor om hon hade med sig det. Det hade hon som tur var, så det gjorde dagen idag lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar