onsdag 23 november 2011

Dimmig ridtur med Sivan


Såhär bra bilder finns det på Sivan på min dator typ...

Var hemma tidigare idag då min sista lektion var inställd, så jag passade på att ta ut Sivan på en ridtur. Jag har inte ridit henne speciellt mycket innan, bara ett fåtal gånger, jag har ju alltid haft Donatello annars. Hon var jättehård i munnen i början av ridturen, så jag fick då och då skramla loss bettet och vara jättenoga med eftergiften. Det funkade efter ett tag helt okej, i alla fall i skritten och då och då i traven.

Jag red banvallen mot Dalsjöfors och efter ett tag kom jag till en stig som jag visste att det en bit in på den fanns en träbro(Sivan är den räddaste hästen i världen och broar är livsfarliga?), 20 meter framför den tvärstannar hon, jag fick lirka med henne i tio minuter för att kunna komma över. Sen gick vi fram och tillbaka på den några gånger(avsuttet) och tillslut hoppade jag upp och hon gick då över utan problem! Ska dit imorgon igen tänkte jag och se hur hon reagerar.

Efter detta red jag till "galopprundan" en liten skogsväg med mycket roliga backar. Där hittade jag lite björksly vid vägkanten på en av raksträckorna och la upp et liitet hinder(runt 20-30cm) och testade att trava över, det blev en mycket tveksam trav och ett jättehopp! Vi gjorde om det några gånger, men hennes hoppteknik förbättrades inte det minsta, haha, vi får nog öva lite skulle jag tro.

Jag måste bli bättre på att sammanfatta det jag skriver! Aja, imorgon ska vi ut på en ny tur, mer om det då.

ps. Donatello strosar fortfarande runt i hagen och har det soft, i helgen blir det longering igen! Då får ni hålla tummarna igen! ds.

1 kommentar:

  1. Hoppas att han är bra då! Kul att du rider Sivan lite =)

    SvaraRadera