tisdag 1 januari 2013

2012 Maj till Augusti

Maj
Maj var en ganska varm månad, jag minns att vi satt mycket ute i stadsparken med klassen och åt frysta bär<3 Bara det att kunna rida i t-shirt var ju inte heller något att klaga på!

Var och tittade på min mosters supersöta tinkerföl!

Startade en LC Clear Round i dressyr och fick drygt 58%

Vi fixade en mysig skogshage till hästarna!

I skolan gjorde vi ett sista projekt som kallades för Sprickor, den spelades upp på stadsteatern! Min karaktär var flata och kär i bruden som skulle gifta sig men slöt senare upp med brudgummens ex.

Juni
Hopptränade på egen hand i hagen då jag varken hade tillgång till en tillräckligt stor paddock eller till manegen.

Jag var på bal och jag tog studenten från det estetiska programmet med inriktning teater.

Vi hade hästarna på sommarbete hos farmor och farfar, där fick de lära känna dessa söta varelser!

Det var inte bara solsken i somras utan också en hel del regn, så det var bara att slänga på sig regnjackan!

Juli
Det var såklart varmt och soligt också, det blev en hel del uteritter och jag saknade verkligen hjälp från en tränare då det kändes som att det gick utför med allt vad form hette. 

Jag badade för första gången med Donatello och för första gången med en häst över huvud taget för den delen också! Det gick jättebra tills jag skulle hoppa upp på honom igen efter att ha simmat en bit och glider då över på andra sidan och landar rakt på en stenbrygga.

Vi löshoppade honom i hagen, han tyckte att det var så kul att springa så att han blev helt stollig, dum som jag var smackade jag en gång på honom när vi skulle gå ner till början av "banan" och då satte han av i en rad med bockningar och råkade sparka till mig i sidan när han stack iväg. Så himla pigg och glad! Jag klarade mig med ett stort blåmärke.

Jag red Sivan en del och passade då på att klä upp oss i en rosa outfit.

Augusti
Tittade en hel del på OS

Donatello levde livet i sommarhagen

Jag köpte nya ridstövlar!

Vi började med slow feed-nät och de har sedan dess haft tillgång till gräs/hö/hösilage dygnet runt.

Vi kom till min stora förvåning fyra på en dressyrtävling, LC:2 tror jag att det var. Det har ju i alla fall gått framåt under 2012. I februari startade vi vår första dressyrtävling någonsin tillsammans, en CR LD:3, och i augusti placerade vi oss på den här tävlingen i LC. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar