lördag 19 januari 2013

Hööks

Jag var på Hööks för någon vecka sedan när rean hade börjat och hur mycket jag än ansträngde mig så hittade jag verkligen ingenting som jag gillade. Förut kunde jag gå runt hur länge som helst i den affären och gick aldrig tomhänt där ifrån, men denna gången köpte ingenting. Nu har jag även kollat in den nya kollektionen lite och det finns väl några snygga grejer med där, bland annat så kommer de stövlarna jag har i en jättesnygg ljusbrun färg. Men kläderna i kollektionen var väl inget att hurra över..

Dessutom så har det inte direkt varit bra kvalité på de senaste grejerna jag köp där ifrån.. Schabrak som nopprar sig, lindor som veckar sig hur jag än lindar(jag skulle i detta fallet vilja påstå att det är fel på lindorna och inte min lindning då det bara är dessa lindor som krånglar), boots som trasar sönder efter att knappt ha blivit använda och så vidare. Det enda jag har varit nöjd med det senaste är nog mina stövlar, de var billiga och verkar hålla fint!
Från nya kollektionen, dessa jackor kommer att bli populära i vår, men jag väljer nog att köpa min från något annat märke. Jag hatar att de har bruna detaljer på jackorna för att det blir så mycket svårare att matcha om man inte har brunt annars. Sen börjar jag bli ganska trött på det marinblåa med det bruna, kom med något nytt.

Det här kan vara det fulaste schabraket på hela hemsidan, färgen tilltalar inte alls och det bara skriker dålig kvalité.

Här är stövlarna som jag faktiskt skulle kunna tänka mig, jag vet att de är bekväma och jag gillar den ljusbruna färgen.

Det här ponnytränset låg under nyheter på hemsidan, kul med detaljer på nosgrimman men ganska tråkigt i övrigt.


Detta är vad jag tycker och tänker om Hööks, ni får jättegärna ha en annan åsikt. Jag säger inte att allt är dåligt men jag tycker att affären har gått ner sig en aning, speciellt när det kommer till kvalité och passform på större delen av klädavdelningen. Alla bilder är lånade från Hööks hemsida förutom den med stövlarna som kommer från Hippsons hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar