lördag 26 januari 2013

Flippanbettet!

Det har blivit mycket shopping de senaste dagarna, här är det nya bettet!

För några dagar sedan var jag och hämtade detta bettet som jag köpte via en hästloppis på facebook. Det är såklart inte ett äkta nathebett för det hade jag aldrig haft råd med, men det ser i princip likadant ut. Funktionerna är samma i alla fall! Jag ska testa det imorgon då jag tänkte ta med Donatello till manegen och hoppa lite. Efter det kommer en utvärdering av bettet, nu får vi se om det är så bra som alla säger. Fast såklart så fungerar bett olika bra beroende på vad hästen gillar. 

2 kommentarer:

  1. fin blogg! :D
    kika gärna in min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade testat bettet ett tag i olika situationer för att se om det funkar.. När jag hade D så märkte jag att han inte gillade 3-delade bett utan trivdes bra på rakt.. Sen kan han ju bli rätt stark och i hoppningen är det ju inte skitkul om han bara drar iväg mm :/ jag hade ett kimblewick (stavning?) på honom och det tyckte jag funkade rätt bra.. :) men ge det lite tid :)

    SvaraRadera