tisdag 8 januari 2013

2012 September till December

Nu kommer sista delen av 2012, snart kommer mina mål inför 2013 att komma upp på bloggen. Jag ska bara sätta mig ner och fundera igenom dem först. Jag måste få tillbaka lite motivation i träningen, det är absolut inte så att den inte finns där men den är bara inte uppe på 100%. Motivationen just nu ligger kanske på 80% och jag tror att det ligger mycket i att jag jobbar mer nu och blir där med tröttare, speciellt nu när det är mörkt ute. Men bara jag får ner mina mål skriftligt så har jag någonting konkret att gå efter och då är jag förhoppningsvis snart upp på 100% igen!

September
I september var det varmt, jag var på hästloppis och köpte en hopplatta med tillhörande brösta i jättefint skick för endast 100 kronor.

Jag testade ett LB-program för första gången och fick 50%. Dåliga förutsättningar dock, det skulle troligen gått lite bättre om jag hade lyckats planera framridningen lite bättre.

Hästarna fick fri tillgång till mat och klarade inte av det utan åt alldeles för mycket, så vi började med slow feeding på heltid.

Oktober
Värmen fortsatte in i oktober och det började fungera bättre med dressyren. 
Vi var med på en dressyrtävling och red en clear round, sedan åkte jag och Jossan direkt vidare till hästmässan i Borås.

Vi kom igång med lite hoppträningar för Hasse varannan vecka, skitkul!

Älskade Castor(min första sköthäst på ridskolan, till höger i bild) sprang vidare mot Trappalanda för att äntligen få träffa sin bästis Micke(till vänster) igen<3

Jag och pappa ägnade två veckor till att köra in Donatello och lyckades riktigt bra!

November
Det blev kallt i november, men det hindrade oss inte ifrån långa uteritter.

Vi hoppade en clear round på 60 cm

Donatello högg Sivan i pannan...

December
Jag och Jossan bestämde oss för att vi skulle utomlands och bokade en resa till Grekland!

Jag hade sjukt kul på den här uteritten, Donatello var taggad till tusen!

Vi var på Gekås för andra gången på bara några månader.

Till sist firade jag nyår med Jossan och Eda! 
Hej då 2012.
Välkommen 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar