måndag 14 januari 2013

Ponnyakuten 4


Som alla andra hästbloggare just nu.. Det var lite skrämmande att se en del av ekipagen, speciellt i de fallen då hästarna var alldeles för svåra för ryttarna. För att inte tala om hon med sporrarna... Men jag hoppas verkligen att de tar med hon som blev arg på sin ponny och ryckte den i munnen och svor åt den. Det är hemskt att ponnyn ska få ta stryk för att hon inte har kunskapen att reda ut problemen. Men jag tycker att det är fantastiskt rent ut sagt att hon inser att hon gör fel och söker hjälp för det, jag tror inte att det är alla som varken inser eller ber om hjälp om de inser att de gör fel.

Jag kan ibland känna att jag blir arg när jag inte klarar av att lösa problemen som uppstår då och då i träningarna, speciellt om jag inte har en tränare eller annan kunnig person i närheten. Jag vet innerst inne att det till 99% är jag som gör fel när det inte fungerar, men när man är mitt i det så är det väldigt lätt att skylla problemet på hästen. Nu brukar jag väl inte direkt skrika på honom eller skada honom genom ryck och sparkar, men bara tankesättet är fel och det skulle jag vilja träna bort. Därför hoppas jag att den ryttaren kommer med och att det kommer handla lite om mental träning. Det vore super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar