tisdag 22 januari 2013

Emelie von Essen

På vägen hem från stan passade jag på att titta in i manegen där Emelie von Essen hade hoppträningar ikväll. Det var frusna åskådare som jag hittade på läktaren och snart var jag en av dem. Jag hade inte riktigt kläder på mig för att stå i ett kallt ridhus så jag åkte hem ganska så omgående efter att ha sett några galna hästar och ryttare som trotsade kylan! Nej, men det var nog varmare att rida än att titta på! Jag har aldrig sett Emelie hålla lektioner förut utan bara hört att hon ska vara duktig. Det var hon, det var mycket upprepningar innan hon blev nöjd. Det var en som fick göra samma övning om och om igen tills det gick bra, tråkigt att titta på men oerhört bra träning!


Donatello fick vila idag, han gick så bra igår så det var han värd. Och sen jobbade jag och hade en tandläkartid i stan idag också, så har inte haft tid. Imorgon har jag egentligen inte heller mycket tid över men ska trimma lite i paddocken inför dressyrlektionen på torsdag. Jag ser verkligen fram emot den eftersom att han har gått så bra det senaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar