fredag 18 januari 2013

Hoppas på det bästa!

Jag skrev ju att jag funderade på att skaffa mig ett något skarpare bett till hoppningen. Nu har jag hittat detta på en hästloppis på facebook. Det är ett "flippanbett", inte nathe men av i princip samma modell. Jag betslar upp för att slippa att bråka med honom och för att själv kunna bli lite starkare tills vi har fått bukt på vårt problem med hoppningen. Målet är att kunna rida på ett vanligt tredelat bett inom alla discipliner. Tänker inte sitta och försvara mitt bettval något mer nu, men det blikr lätt så efter att ha läst alla inlägg på bukefalos angående att betsla upp. Haha, människorna där är galna.ALLA har rätt på bukefalos! Jag har i alla fall hört att detta bettet inte ska vara jätteskarpt även om det är lite skarpare än ett "vanligt" bett. Jag tänker att det är värt att testa i alla fall nu när jag har fått tag på ett som inte är så dyrt som originalet. Får förhoppningsvis hem det nästa vecka och kan då troligen testa det på hoppträningen om två veckor! Utvärdering kommer!
Bild lånad från loppisen på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar