lördag 9 mars 2013

Bantning och träning dag 1

Stackars stackars Donatello som idag sakta men säkert har börjat att inse att dagarna med fri tillgång till hösilage är sluträknade. Numera äter han ca 12 kilo, morgon 4, middag 3 och kväll 5 kilo + kraft. Själv sitter jag och käkar hemmagjord pizza, tur att jag inte går upp i vikt så himla lätt alltså. Jag hade rullat fram annars med tanke på hur mycket jag äter.

Träningen idag bestod av körning, så för min del blev det i princip ingen träning alls... Men han fick jobba en del, det blev mycket backar och trav nästan hela tiden. Imorgon får vi nog ta ett något lugnare pass eftersom att det var galoppträning igår och mycket trav idag. Paddock och lösgörande imorgon helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild :) Han kommer säkert att vänja sig vid att inte få lika mycket mat, det är bättre för honom :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja det gör han nog! Märker redan skillnad på honom :)

      Radera