torsdag 21 mars 2013

Grattis på min födelsedag!

21 år gammal. Det har jag firat med en heldag i disken på jobbet och sen dressyrträning för Jenny. På jobbet bjöd jag alla på små egengjorda rosa cupcakes och det blev tillräckligt många över för att kunna bjuda på träningen också. Uppskattat av alla!

Träningen gick över förväntan. Vi övade dressyrprogram utan graman, eller rättare sagt, vi övade på galoppdelarna i programmet utan graman. Själva galoppen är inte så illa, men avsaktningarna till trav är hemska! Men har fått lite hjälp med olika knep nu, så det är väl bara att träna vidare.

Donatello fick för övrigt den borttagna gramanen kastad på sig när vi övade avsaktning på diagonalen. Han drog upp huvudet och bara sprang, när han fick den på sig så stannade han tvärt och gångerna efter det gick mycket bättre! (OBS! Inga djur eller människor skadades under träningen haha)

Igår var vi på Sandris och provade ut en sadel till Sivan och då passade jag även på att köpa en onödigt dyr födelsedagspresent till mig själv. Det blev ett pelhambett med delta till och det gick loss på 400 kr tillsammans. Nu ska jag försöka att hålla i pengarna fram tills GHS, annars blir det ju inte så himla roligt på mässan.. Dessutom så har jag köpt en till dyr pryl till Donatello, ni ska få se imorgon! God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar