måndag 25 mars 2013

Det går om man vill!

Sivan

Ellen sa till mig att det inte går att fatta vänster galopp med Sivan, det blir alltid höger. Så igår när hon fick influensan så passade jag på att rida båda hästarna. Och såklart så var mitt mål att fatta just vänster galopp med henne. Det gick! Det blev inte så himla bra, men det gick. På en stor äng i uppförsbacke så red jag en stor sväng åt vänster och gjorde fattningen mitt i svängen. När Sivan insåg att det var "fel" galopp så bröt hon av och fattade höger galopp. Vi gjorde om det några gånger och tog oss sedan hemåt. Men det är något som inte riktigt stämmer med henne, hon vill inte spåra riktigt utan går nästan alltid med rumpan ut åt höger. Försöker man korrigera det så blir hon skitförbannad och backar ner i diket, alternativt börjar stegra så smått.

När vi var på Sandris och provade sadlar så sa de att hon var väldigt ojämn i kroppen, så det har kanske med det att göra? Jag hoppas att det blir bättre nu när hon äntligen har fått en sadel som passar henne. Hon var väldigt svår att hitta en sadel till, men tillslut fick vi med en wintec allround till henne. Det var i princip den enda som passade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar