söndag 3 mars 2013

Sadeltest!

Nu är jag hemma igen och har hunnit att ta det lite lugnt. Donatello går i hagen och myser i solen, utan täcke dagen till ära. Jag fick testa tre sadlar idag, två var till salu och en fick jag testa bara för att få känna lite på skillnaden. Den jag håller i på bilden är en Zaldi Star, den var skön och låg okej, den har jag fått låna så att jag kan testa den på nästa hopplektion som är om drygt en vecka. Den som ligger på Donatello på bilden var  också till salu, men fruktansvärt obekväm. Den som inte var till salu var fantastisk, tyvärr.. 

Planen nu är att testa Zaldi Star på hopplektionen och se lite vad jag tycker och vad min hopptränare tycker om den. Det var svårt att känna in sig ordentligt idag. Jag hoppade över ett litet hinder, men skulle nog behöva hoppa lite mer för att känna om jag gillar den eller inte. På onsdag ska Ellen och Sivan istället få min tid på Sandris och sen får jag boka en ny tid om det visar sig att denna sadeln inte passar bra nog. 

Svårast idag var nog dock att koncentrera sig på rätt sak. När jag försökte att känna in mig ordentligt på sadeln så gick Donatello med huvudet uppe i luften och sprang iväg och när jag koncentrerade mig på själva ridningen så glömde jag helt bort sadeln haha! 

 Sadel nummer två är på, den ska jag absolut inte köpa! Sadel nummer ett på armen ska testas lite till innan jag bestämmer mig för något!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar