fredag 22 mars 2013

Tips! Tips! Tips!

Skrev ju igår att jag hade gjort ett ganska så dyrt inköp till Donatello och mig. Det är en hoppsadel som har fått flytta in i sadelkammaren! En Keiffer Donau, svart 18", samma som jag lånade och tränade i i onsdags förra veckan! Jag ville inte bestämma mig förrän jag sett sadeln på Sandris av samma modell fast i 17". På Sandris hade jag tur i oturen, när jag frågade om den sadeln så hade de precis lånat ut den. Vi snackar alltså om några minuter. De var ett par där samtidigt som vi som lånade med sig några sadlar under tiden som jag var ute och kollade på när Ellen prövade en sadel till Sivan och de tog med sig precis den som jag ville ha! Som tur var så sa hon som jobbar där att jag gärna kan ha en sadel i 18" då jag har så långa ben. Och sen sa hon att jag helt klart borde slå till på den sadeln som jag nu har köpt, då det var ett superbra pris på den, trots att jag måste betala en omstoppning.

Så... Sugen på att köpa en ny hoppsadel? Då vill ju jag bara passa på att berätta att det finns en supersadel till salu på Sandris just nu. En Stübben CS br 17,5-29 för endast 3500:- som tidigare har använts av mig och Donatello!
Den finns att köpa här. Den ligger just nu näst längst upp under rubriken Hoppsadlar.

Inköpen känns inte riktigt så hemskt dyra nu dock. Jag har nämligen fått mycket mer jobb i veckan än vad jag trodde att jag skulle ha. Idag fick jag rycka in i köket på min gamla högstadieskola(och jag kan ju bara meddela att det känns så j*vla skönt att veta att jag aldrig mer kommer att behöva vara där som elev!) och imorgon ska jag jobba 6.30-16.00 i köket på ett äldreboende. Sen har jag jobb nästan hela nästa vecka. Det blir fina pengar till mässan i Göteborg i april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar