söndag 17 mars 2013

Veckan som varit

Förutom hoppträningen i onsdags så har veckan nog mest innehållit uteritter. I tisdags och i torsdags var jag och Ann-Therese ute på en ridtur och jag såg under torsdagen en älg för första gången. Nej, inte för första gången någonsin, men första gången under en ridtur här hemma. Igår var jag och Donatello iväg på en två mil lång tur och lyckades med att hålla nästan 11 kilometer i timmen! Två mil på en timma och 50 minuter, blir väl 10,9 km/h ca skulle jag tro? En kvart till uppvärmning och en kvart till nedvarvning(alltså skritt endast) och sedan var det full fart hela vägen! Haha.. Nej men mest trav i ett lagom tempo och sen full galopp bitvis. Jag kan ju bara säga att det verkligen känns i mina vader idag efter all lättridning och tvåpunktssitsen i galoppen. Donatello var inte helt pigg han heller idag, så det blev bara en 20 minuter lång tur i skritt. Imorgon är nog träningsvärken borta så att vi kan få ordning på dressyren!

I övrigt har jag jobbat två dagar, varit ute både fredags och igår och bakat massor av cupcakes. I fredags var det först förfest hos mig med några gamla klasskompisar och sen drog vi in till staden, himla trevligt! Igår hängde jag med en jobbarkompis till Göteborg, först var vi på förfest hos hennes klasskompisar och sen drog vi till Kontiki, världens skönaste krog/club/pub. Kom hem 04.00 inatt så jag har varit ganska död idag..

Annars så går tankarna kring hur jag ska göra med dressyren framöver. Det är tre CR/klubbtävlingar på gång. Brämhult har en lc:1 för 100 kr, Tokarp har en lc:2 för 150 kr och Borås ridhus har en lc:1 för 100 kr. Jag har tänkt att vara med på två utav dem och det kanske vore bäst att välja de två med lc:1? Då kan jag ju jämföra dem med varandra. Dock måste man vara medlem i Borås för att få vara med och det kostar 300 kr. Tål att tänkas på. Alla tävlingar är i alla fall med bara några dagars mellanrum om två veckor ca. Ska rådfråga min dressyrtränare på torsdag och se vad hon säger om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar