onsdag 6 mars 2013

Keiffer donau!

Bild lånad från Sandris

Vi var aldrig på Sandis idag, deras paddock var alldeles för isig för att vi skulle kunna prova ut en sadel. Så nu har vi bokat en ny tid på onsdag om två veckor. Vet inte än om det blir Donatello eller Sivan som får åka, det beror på hur det går på hoppträningen på onsdag. Har eventuellt två sadlar istället för en som jag kan testa under lektionen. Dels den zaldi star som jag har fått låna hem och sen kanske även en Keiffer donau som jag också testade i söndags. Tittade lite på Sandris sida och såg där att de har två sådana till salu, en 17" W och en 17" M varav den sistnämda är dubbelt så dyr(ser ganska ny ut medan 17" W såg helt ok ut men är lite mer sliten).
Aja, vi får se vad som händer! 

Dagens ridpass utspelade sig i paddocken och med fokus på lösgörande arbete. Men fy vad stel och jobbig han var i början och till 95% av passet. Men i slutet släppte det lite och bogarna var inte så låsta som de var i början. Är ganska nöjd med tanke på att jag inte "tränat" på flera veckor. Har ju än så länge bara ridit ut och inte på banan. Är dock riktigt glad över att jag har en dressyrträning som väntar imorgon kväll! Skönt att få lite hjälp med allt och sen brukar det gå väldigt bra på de träningarna också. Skulle dock önska att jag hade råd att träna dressyr varje vecka istället för varannan...
Nu sova, imorgon blir det jobb hela dagen! =klirr i kassan inför GBG HS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar