torsdag 14 mars 2013

Dagens hopplektion!

Den bjuder vi på ;)

Idag var det hoppträning för Hasse i manegen, det gick stundtals riktigt bra faktiskt! En övning gick ut på att istället för att hoppa kombinationen som vanligt med fem språng, så skulle vi lägga en volt mellan hindren som inte fick vara större än till medellinjen. Det var i princip omöjligt att få den så liten, men vi var ganska nära. Sen gjorde vi allt ifrån att hoppa på volt med en lugn galopp till att hoppa banor med ca tolv språng varje gång. Skrev nog det för någon dag sedan, men det känns verkligen att jag har gjort den där operationen! Jag har ingen kondition kvar! Nu idag har jag dessutom skickat in min ansökan till polishögskolan och kommer jag vidare där ifrån så väntar de fysiska testerna! Det är bara att sätta igång med konditionsträningen! 

Idag testade jag också de två sadlarna som jag har fått låna. Jag började passet med en Keiffer Donau, den var fantastisk! Sen bytte jag och red andra halvan av passet i en Zaldi Star, som jag förut gillade ganska bra men som jag nu insåg inte passade mig riktigt. Jag fick inget riktigt stöd från den och min sits blev inte riktigt så bra som jag ville. Har inte riktigt bestämt mig än, så vi får se om det blir Donatello eller Sivan som får åka till sadelutprovaren om en vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar