söndag 12 februari 2012

Dressyr LD:3

Nu har jag varit vaken i nästan åtta timmar och klockan är bara ett! Dressyren gick helt okej, vi fick 63,9% på LD:3 och jag är nöjd! Det blev clear round på våran första dressyrtävling, jag är himla stolt över honom!

Det jobbigaste idag var nog den onödiga stressen, jag trodde att jag var jättesen i morses då jag kom till Tokarp 45 minuter innan första starten skulle gå och då skulle jag hinna brodda fram och sadla innan jag red fram. Men när jag kommer till paddocken för framridning så var det bara en till där och hon skulle rida två starter efter mig som nummer åtta. Hon som startade först började värma fem minuter innan start. Alltså blev allt försenat.

Jag värmde upp i 30 minuter innan jag insåg att det skulle ta minst 30 minuter till tills min start, det blev inte så bra då han var färdigvärmd redan vid den första halvtimman. Han blev nog lite för trött och svettig, han har ju vinterpälsen kvar så.

Det bästa idag var att vi klarade oss igenom vår första dressyrrunda med ett helt okej resultat! Donatello var superduktig och väldigt tålmodig för att vara honom. Han fick massor utav morötter efter ritten! Nästa gång blir det LC istället så att vi får med lite galopp, men först en hopptävling i mars!

1 kommentar:

  1. Tyckte det såg bra ut, det lilla jag hann se mellan skrivandet :P

    SvaraRadera