söndag 19 februari 2012

Stressig ridtur

Bild från dressyrtävlingen, fotograf: Tina

Jag var ute och red idag barbacka och med "vanligt" träns, alltså inte hackamore. Jag tänkte att jag skulle träna lite på det som vi tränade på i fredags, det gick verkligen skitdåligt! Han bara stretadeoch drog upp huvudet hela tiden och mina teorier till varför är följande: 
1. Det var en "ny" väg vi red på, har inte ridit där på nästan ett år. 
2. Det finns ett hus längsmed vägen och där låg det grejer utspridda överallts, så som pulkor och andra leksaker bredvid vägkanten. 
3. Ägarna till det huset har åtminstone 10 stora hundar i hundgårdar på gården och de håller aldrig tyst.
Detta gjorde att Donatello blev stressad och jag blev stressad för att han var stressad och han blev ännu mer stressad för att jag var stressad över att han var stressad osv...

De sista 50-100 meterna hem gick däremot superbra! Jag förstår inte riktigt vad som hände, men men, ganska nöjd ändå, tillslut! Det var också en väldigt fin solnedgång på slutet av ridturen.

2 kommentarer:

  1. Ser snyggt och proffsigt ut. Kram, Mona

    SvaraRadera
  2. Åh va fina ni är mony :D fler bilder ! :)

    SvaraRadera